Welkom,
Leuk dat je even bij me langs komt, kijk rustig rond , laat een reactie achter en misschien vind je het ook leuk om volger te worden .


Volgers

dinsdag 25 april 2017

Spelen met stempeltjes en pompons...

Hallo lieve allemaal,

Vanmiddag ben ik eens even lekker aan het spelen geweest met inkt en de pompons van Joy!Crafts.
Jullie hebben eerder al wel gezien dat ik gek ben van de distress oxide.
Je kunt er de mooiste achtergrondjes mee maken.
Nu leek het mij leuk om er ingekleurde stempels op te verwerken maar dan niet uitgeknipt maar rechtstreeks op de achtergrond gestempeld.
En dat is gelukt!
Hoe ik dat gedaan heb zal ik uitleggen.


Ik ben begonnen met het maken van een leuk achtergrondje op aquarel papier.
Vervolgens heb ik met de basics een rechthoekje er uit gesneden.
En die heb ik voorzien van een stempeltje.


Toen het stempeltje goed droog was heb ik een kleine pompon in de applicator gedaan, die ik vervolgens weer nat heb gemaakt met water.
De binnenkant van de stempel maak ik dan stukje voor stukje nat, laat het even intrekken en dep het water weer weg.
Omdat de inkt blijft reageren met water kan dat.
Je kunt er natuurlijk ook andere inkt voor nemen zolang het maar op water basis is.
Als de kleur niet genoeg wegtrekt naar je zin kun je ook een klein beetje chloor nemen voor deze techniek. Dat is vooral handig bij de wat fellere en donkere kleuren.


Als de kleur verwijderd is uit je afdrukje kun je het kleuren naar je eigen zin en het verwerken op een kaartje.


Veel plezier met het uitproberen van deze techniek en ik ben weer benieuwd naar jullie uitwerkingen!
 photo Groetjesleegpng_zps7261f41e.png

Geen opmerkingen: